home about linkies tutorial facebook twitter follow


♥Princess Panda♥

♥Aku hadir seperti pelangi, Datang mewarna. Dan tak lama akan pergi jua. Doakan aku saat ku tiada.♥

CBOX


ARCHIEVE



CREDIT

© 2013 - Skins by Adila , basecode Mayra and re-edit by Ifa.
2 cerita dalam satu.
Wednesday 12 November 2014 | 0 Comments


بِسمِ اللَّهِ الرَّحمٰنِ الرَّحيمِ

I love them, sayang sangat. I don't care what people talk about them, Cause what is more important is that we trust each other. Trustworthy and honesty are more important in friendship. Kadang, ada ja kawan yang hanya kawan dengan kita semata-mata sebab kecantikan kita, sebab kepandaian kita and more~ So beware dengan orang cemni. They won't be there with you in difficult situation. They be there only when they are need you. Orang macamni patut disimbah air panas.

Well~ manusia. mana ada yang sempurna. Semuanya buat silap, buat salah. Acceptable laa. Sebab kita ni bukan Malaikat, bukan Nabi maksum yang terhindar dari dosa. Kadang diri ni ego juga. Taknak mengalah, taknak beralah. Tapi, fikir balik ego kan sifat syaitan? takkan nak jadi pengikut syaitan kut? nak?







 Dear Hawa,

Sifat mazmumah tu minta dijauhkan. Dekatkan diri dengan sifat mahmudah. Comel gituu. What I learned is that kita kalau nak buat benda yang baik tu yang susah, tapi bila nak buat benda jahat walau susah manapun cukup senang. Well~ syaitan duk bisik-bisik tepi telinga. Susah kot nak tolak. Lagi-lagi time nak pakai baju bila nak keluar rumah. Aduh cukup susah. Syaitan tu duk bisik tepi telinga, suruh pakai tudung tapi masih dalam keadaan yang bertelanjang. Contoh? macam.. Dah pakai tudung, tapi syaitan suruh dedah benda lain. Lengan, kaki, bahu, dada.dan lain-lain lagi. Kita mana senang nak tolak.Perempuan mana yang tak suka dipuji? yang tak suka jadi pweety? cuba cerita?

Cantik, gorgeous, comel memanglah melting bila dipuji sang ajnabi~ Tapi, bukan ke lebih baik kita tutup kecantikan kita? buat apa nak tayang tayang? Benda mahal mesti disimpan dalam bekas mahal kan? Tak semua orang boleh pegang dan pandang, Benda murah diletak, dilempar macam tu ja. Macam dekat kedai bundle. Semua orang boleh pegang, boleh tengok. Macam barang Made in China. Jadi mana satu kita sekarang ni? Fikirkan.

                                                   "Hidayah tak datang lagii"

Mana nak datang Hidayah kalau kita tak cari? kalau effort pun tiada? kalau takda sekelumit perasaan pun dalam hati nak berubah kepada yang lebih baik? Jadi jangan salahkan Hidayah. Salahkan diri yang tak nak ubah. Perkataan "Nak ubah" hanya terluah melalui mulut. Effort pun takdak gena tu?


Jadi buat Kaum Hawa diluar sana. Coretan yang ku coretkan disini bukan untuk memerli, bukan untuk mengutuk. Tetapi untuk menyedarkan kaum kita yang semakin tersasar dari jalan Islam yang suci. Dunia semakin tenat, kiamat pun makin dekat. Jangan bila tiba masa matahari timbul dari barat baru nak menyesal, baru nak berubah. Sia sia.

Jadi untuk sesiapa yang terbaca atau telah membaca coretan ku disini. Mohon kita perbaiki diri. Muhasabah diri. Ubah slow-slow asalkan ada effort ada niat nak berubah. Allah akan tolong yang selebihnya. Jangan kau ragui janji Allah. Jangan.

Assalamualaikum.

-Gadis Sebelah Pintu.

Post a Comment