home about linkies tutorial facebook twitter follow


♥Princess Panda♥

♥Aku hadir seperti pelangi, Datang mewarna. Dan tak lama akan pergi jua. Doakan aku saat ku tiada.♥

CBOX


ARCHIEVE



CREDIT

© 2013 - Skins by Adila , basecode Mayra and re-edit by Ifa.
"Because Our love are to Expensive"
Monday 8 December 2014 | 0 Comments


بِسمِ اللَّهِ الرَّحمٰنِ الرَّحيمِ 

Ada satu masa, aku pandang wajah sahabat aku. Aku bisik dekat telinga dia.

"Jum kejar Syurga Allah sama-sama?"

Dia balas "Macam mana? aku jahil."

"Pegang tangan aku. Aku tunjuk dekat kau jalan Islam yang suci. Sama-sama kita kejar Syurga Allah." Aku senyum

Dia senyum dan lantas mengganguk.

Coretan ku kali ini adalah untuk Sahabatku. Taknak sebut nama dia. Dia tahu sendiri. Boleh aku mula? 

       When I heard about the thing you told me. "Ama, aku Jahil. Aku cemburu dengan Hang. Aku Jahil."
Aku balas "Aku dulu pun jahil jugak. Kita ubahlah. Usaha sikit. Bukan sikit. Tapi Banyak."

Okay, Sungguh aku sayang sangat dengan sahabat aku seorang ni sampai rasa macam dia kakak kandung aku. Tak pernah terlintas dalam fikiran aku, yang aku nak tinggalkan dia. Never. We had been friend almost three years. Dari form 1 kenal dia. Dia ni muka shy shy.. eleh. ahaha. Dia ni jenis yang cepat sangat nangis. MasyaAllah. haha.

Tapi satu yang aku sangat suka pasal sahabat aku ni dia ni jenis yang bila sedih? dia pendam. Jenis taknak bagitahu "Aku taknak sesakkan otak orang lain dengan masalah aku." kata dia.

And bila dah ditakdirkan aku akan pindah ke Kedah. Satu benda yang dia akan selalu cakap "Nanti siapa nak duduk tepi aku? Siapa nak buat aku ketawa?" Aku senyum, sebak sangat. Aku peluk dia.

                          "Nanti.. ada masa kita jumpa. Ada masa kita buat lawak gila sama-sama. Dah janganlah nangis." Aku nak cakap benda ni tapi, tersimpan jelah dalam hati. Last, day sekolah. Dia diam. Tapi depan aku seronok sangat muka dia, macam aku takkan pindah. Time nak balik, dia nangis. habis kawan aku semua nangis. Bayangkan ada kawan aku yang susah sangat nak nangis, boleh nangis. Walaupun baru kenal setahun. That's what we called friendship last longer. 

Untuk sahabat aku yang sorang ni, aku nak bagitahu. Cabaran dalam hidup kita ni terlalu~ banyak. Tak terkira. Jadi aku faham kalau hang kata hang takut hang akan kecundang dengan nafsu. Aku sokong hang nak berubah. Aku seronok tak terkira. Sampai menangis keluar hingus tahu? ahahah. Jadi ubahlah. Kita lupakan kita yang jahil dulu. Semampu yang aku boleh aku akan cuba bimbing hang sekali. Eventhough, aku pun tak sebaik mana. Aku akan cuba. Sebab? aku sayang hang. Kita kan sahabat? Kita kan ala-ala geng sekolah tahap cipan? Ekekee. Ubah, Istiqomah dan Amal. Sungguh solehah itu susah nak kecap. Tapi dengan Usaha dan Doa. InsyaAllah berjayaaa~

Ubah sahabat. Ubah. Ada niat nak berubah. Terus cepat-cepat berubah. Allah sayang, sebab tu dia bagi kita rasa bersalah saat kita melakukan dosa. Jum kecap Syurga Allah sama-sama?

-Gadis Sebelah Pintu
                                      





Post a Comment